vineri, 24 aprilie 2009

Imagini Berlin vs. Cultura-FNT-Romania

Sa mai povestim despre Berlin…exista multe oase in acest oras…mai bine zis oaze, dar am pus poza asta pentru ca vreau sa vorbesc despre bugetul alocat culturii: desigur s-a ajuns la os…carne nu mai avem de mult timp…ciolanul FNT-ului a fost ajustat cu 78%…este cel mai clar exemplu…acest exemplu va genera si alte exemple cu siguranta atat stat(degeaba)-cultura cat si cultura-actantii ei. (Toata lumea din cercurile in care ma invart eu vb despre acest subiect, ba mai mult citesc peste tot…e foarte tare parerea lui VR din B24-aici…foarte tare nu?…sigur exista si o petitzie, poate fi semnata de oricine aici…si sa speram ca poate se va intampla ceva…poate se va intampla ceva si cu tinerii absolventi care termina facultati de arta si apoi lucreaza ca regizori la HP sau regizori prin alte ceainarii…scenografi pe la diferite firme care nu profeseaza in domeniul scenografiei…actori care fac pe clovnii furand painea celor de la circ…fete de la coregrafie care danseaza streaptease contemporan…si lista poate continua…deci sa nu uitam: stat catre cultura, cultura catre actanti, care la randul lor(unii, unii chiar cu buna stiinta) sunt nevoiti sa adopte propria lor coruptie, iar cine lucreaza in domeniu intelege ceea ce vreau eu sa spun: pile, rulari de fonduri, nepotisme etc)


E clar s-a ajuns la fundul sacului, aceasta poza din Berlin imi prevestea lucrul acesta…am ras eu atunci, dar iata…




Cu siguranta este aratata directia fundului si anume spre Est….

Aceasta poza(facuta in Berlin in interiorul unei opere de arta din spatiul Kulturforum-ce tare!-un monument dedicat culturii romanesti in decadere tocmai in KF) semnifica castrarea doar cu 50 la suta a bugetului FNT-desigur nemtzii au neglijat celelalte 28 de procente si asta pentru ca au neglijat astrele implicit si horoscopul in care la zodia FNT era trecut simbolul eclipsei de fonduri…………….glumesc cu monumentul-sculptura mai bine zis, a carei titlu si semnificatie imi scapa…………………………

……………………….desigur as putea pune imagini cu lucruri foarte frumoase(din Berlin), dar nu vreau sa va dati cu pumnii in burta ca la noi e mai urat…de ce sa nu fim si noi un exemplu urat, daca de altceva nu suntem in stare…si nu ma refer la anumiti NOI, ci la acei noi care conduc tara.

Cand eram mic…asa pe la vreo clasa a V-a…am inceput sa traiesc cu doua expresii…da!da!!!! dateaza de atunci-eram si eu atent la politica…ce sa-i faci se dadea la TV…si anume citez:”Trebuie sa mai strangem cureaua” si “Luminitza(nu Anghel) de la capatul tunelului…”-expresii celebre datate 1996. Desigur in Berlin am reusit sa vad aceasta lumintza…de la capatul pasajului aflat sub Siegessäule…oare FNT o va vedea…noi vom vedea FNT?…In ceea ce priveste Berlinul sigur nu ratatzi Siegessäule…si mai ales acest pasaj-pute a pisat-ei si?, dar are un super, super ecou.

Manguste-Zoo Berlin-prea tare-in cazul acestui post vorbim de victimile ajustarii bugetului culturii, care se incalzesc si ele cum pot.

To be continued…dar nu pana nu voi incheia acest post intr-o maniera zen si anume Nam June Paik-Zen for TV-Berlin-Hamburger Bahnhof….


.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu