miercuri, 29 aprilie 2009

Nu-i nimic…

Consider aceasta fotografie potrivita pentru critica-muhaha-pe care o voi face la spectacolul pe care l-am vazut la Teatrul Foarte Mic, un spectacol licenta-coregrafie, coregraf Attila Bordas, clasa Liliana Iorgulescu..ex..ups.

Daca veti vedea spectacolul, veti intelege de ce am pus aceasta portiune dintr-o sculptura cu Apollo din cadrul Pergamon Museum.

A fost un spectacol intr-un stil unguresc-schizo-trairist(nu am nimic cu maghiarii, la urma urmei si noi o avem pe schizo-Vava…totusi ca actorie maghiarii sunt mai trairisti-clar!-poate pentru ca nu le intelegem limba?-glumesc!). Astfel unele momente pareau putin patetice, ba mai mult de multe ori nu erau bine legate. Coregrafia aparea si disparea, mai rau era cand anumiti dansatori pe care eu ii stiu de foarte bine pregatiti…nu prea faceau cine stie ce…dar ma rog la urma urmei a fost decizia coregrafului. Sigur a-ti placea sau nu acest spectacol este o chestie de gust, eu recunosc ca nu mi-a placut, cu exceptia sfarsitului-si nu pentru ca era sfarsit. Mi-a placut in schimb ca nu am vazut-o in spectacolul lui, pe dna profesoara(ma refer la stilul ei)(care se arata suparata dupa) si mi-a placut totusi ca ma vazut pe scena de dans a tarii noastre si un altfel de spectacol-ba mai mult un Inger Pazitor mi-a atras atentia-acum nu stiu cat este de adevarat-ca am vazut in spectacol multe lucruri personale, in ceea ce il priveste pe coregraf. Sfarsitul mi s-a parut foarte interesant-toti interpretii veneau cu un mic monolog aproape in surdina-cu exceptia celui care s-a dezbracat…care tot zicea iarta-ma si nimeni nu intelegea de ce-de ce? Interesant era ca erau pe scena sapte oamnei cu expresii diferite…si cu toatea astea nimeni nu a inteles de ce. AAA sa nu uitam de fumul care s-a tras pe scena, moment in seful catedrei de coregrafie a inteles de ce se afla el in primul rand impreuna cu dna profesoara. Toata lumea a scapat nevatamata…poate mai putin copiii unei profesoare-dansatoare-coregrafa, dar nu din cauza fumului ci din cauza unuia dintre interpreti care a dansat gol pe scena-mai bine zis s-a zbenguit…oricum mare curaj-bravo lui.

Ca tot am reamintit de acest stil maniacal de a dansa, imi pun intrebarea-oare cand unii de la CNDB nu fac nimic pe scena cum se cheama? Raspunsul nu intarzie sa apara si anume schizofrenie catatonica-adica gen ce a avut Vaslav Nijinsky, care pentru multi ani a stat nemiscat si nu a facut nimic. Desigur unii din CNDB s-au gandit ca ar fi bine sa imbunatateasca stilul si sa adauge la nimic intrebari gen-Cum te simti ca nu faci nimic?/Cum te simti cand te priveste publicul ca nu faci nimic? etc-lucru usor de explicat prin faptul ca arta trebuie sa evolueze.

Voi termina acest post tot in zona MuseumInsel, dar nu cu Pergamon Museum ci cu Altes Musem pe care scria dupa cum vedeti un lucru foarte important: All art has been contemporary!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


O zi buna tuturor!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu